Trafik sigortası ile ilgili çarpıcı açıklama

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, zorunlu trafik sigortası primlerine ilişkin halen Hazine Müsteşarlığı tarafından ilan edilen eski taban ve tavan fiyat uygulaması üzerinden poliçe kesildiğini belirterek, "Primler düşecek şoför ve nakliyeci esnafımız nefes alacaktı, ama maalesef esnafa kesilen poliçelerde bir iyileşme görmedik." ifadesini kullandı.

Trafik sigortası ile ilgili çarpıcı açıklama

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, zorunlu trafik sigortası primlerine ilişkin halen Hazine Müsteşarlığı tarafından ilan edilen eski taban ve tavan fiyat uygulaması üzerinden poliçe kesildiğini belirterek, "Primler düşecek şoför ve nakliyeci esnafımız nefes alacaktı, ama maalesef esnafa kesilen poliçelerde bir iyileşme görmedik." ifadesini kullandı.

04 Haziran 2016 Cumartesi 12:09
Trafik sigortası ile ilgili çarpıcı açıklama

Apaydın yaptığı yazılı açıklamada, zorunlu trafik sigortası primlerinde düşüş olmamasının şoför esnafını olumsuz yönde etkilemeye devam ettiğini bildirdi. 

Bu yıl nisan ayında kabul edilen yeni düzenlemenin ardından hiçbir sigorta şirketinin yeni fiyat ilan etmediğine dikkati çeken Apaydın, şunları kaydetti: 

"Halen Hazine Müsteşarlığı tarafından ilan edilen eski taban ve tavan fiyat uygulaması üzerinden poliçe kesiliyor. Beklentilerimizin karşılığını alamadık. Trafik sigortasında bölgesel olarak aynı primin ödenmesinde haksızlık var.

Aslında zorunlu trafik sigortaları her ile göre ayrı olmalı veya büyükşehirlerle metropol şehirler ve küçük şehirler arasında mutlaka bir fark olmalı. Hatta araç bazında bile ayrı prim belirlenmesinde fayda vardır. Ankara ile 150 kilometre uzaklıktaki ilçesi Şereflikoçhisar'daki taksicinin aynı primi ödemesi beklenemez ya da İstanbul’daki bir taksiciyle Şile'deki bir taksici aynı parayı kazanamaz. Zaten herşeye para yetiştirmeye çalışan şoför esnafı için adil bir yol bulunması gerekiyor. Yetkililerimizden araç bazında ve bölgesel olarak taban/tavan prim fiyatı belirlemesini istiyoruz."

Türkiye'deki yaklaşık 20 milyon 250 bin taşıtın yüzde 10’unun ticari araç olduğunu belirten Apaydın, yeni düzenlemeyle sigorta şirketlerinin kime, ne ödeyeceğini bilebildiklerini, trafik sigortasından sağlık giderlerinin karşılanmayacağını ve tedavi giderlerinin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödeneceğini hatırlattı.

Sigorta şirketlerinin tedavi sonrası sakatlık durumunda devreye gireceğine işaret eden Apaydın, "Düzenlemelerin hepsi şirketlerin lehine. Primlerin yüksek olmasına gerekçe gösterdikleri konulardı hepsi. Primler düşecek şoför ve nakliyeci esnafımız nefes alacaktı, ama maalesef esnafa kesilen poliçelerde bir iyileşme görmedik." ifadesini kullandı. 

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol